V tretjem delu našega članka smo se razpisali o vseh trinajstih risarjih in risarkah ter vam jih malce pobliže predstavili. Med temi umetniki oz. umetnicami pa sta našo pozornost še posebej pritegnili dve risarki stripov, Line Hoven in Christina Plaka, slednja še nekoliko bolj, saj je v Nemčiji zelo priljubljena domača mangaka oz. risarka mang, zaradi česar smo si jo pustili za konec tega dela članka. To pa pomeni, da bomo najprej vzeli pod drobnogled nekaj del Line Hoven, ki svoja dela ustvarja tako, da praska risbe v črne kartonske plošče.
Line Hoven
Z Liebe schaut weg je Line Hoven uspelo napraviti neverjeten strip. Neverjeten pa zato, ker v njem popolnoma nepristransko pripoveduje zgodbo o svoji družini preko treh generacij, paralelno k temu pa previdno obravnava tudi teme, kot so spomini in potlačeni spomini. Poleg tega so njene ilustracije, ki jih ustvarja z zelo delovno intenzivno tehniko, očarljivo kakovostne. Iz črnega kartona Hovenova spraska izrazite kontrastno bele linije, površine in natančne teksture, s čimer poudari njeno že tako zelo izrazito slikovno govorico in kompozicijo.
Liebe schaut weg je strip s trajnostnim učinkom, ki si ga je vredno večkrat prebrati in pogledati. Vedno znova v njem tako na vsebinski kot tudi estetski ravni na novo odkrijemo fine nianse, ki iz njega napravijo najzanimivejšo nemško stripovsko publikacijo zadnjih nekaj let. Hovenova je skušala kar se da podrobno poustvariti preteklost, čeprav je vedela, da ji to ne bo popolnoma uspelo. O predmetih, zgradbah, oblekah, interierih in sodobni zgodovini se je sicer možno pozanimati, vendar pa družinska kronika sloni na subjektivnih spominih sodobnih prič, ki vedno ne sovpadajo. Človek se rodi v družino, kateri se nikoli ne more popolnoma odreči. Kako se s tem soočati, je odvisno od posameznika. Hovenova, ki živi v Hamburgu, je študirala pri Anke Feuchtenberger in je aktivna kot svobodna ilustratorka. Njeni stripi izhajajo redno v revijah, kakršna je Strapazin, ali v antologijah, kakršna je Orang, v katere ožji krog spada tudi sama.
Liebe schaut weg je strip s trajnostnim učinkom, ki si ga je vredno večkrat prebrati in pogledati. Vedno znova v njem tako na vsebinski kot tudi estetski ravni na novo odkrijemo fine nianse, ki iz njega napravijo najzanimivejšo nemško stripovsko publikacijo zadnjih nekaj let. Hovenova je skušala kar se da podrobno poustvariti preteklost, čeprav je vedela, da ji to ne bo popolnoma uspelo. O predmetih, zgradbah, oblekah, interierih in sodobni zgodovini se je sicer možno pozanimati, vendar pa družinska kronika sloni na subjektivnih spominih sodobnih prič, ki vedno ne sovpadajo. Človek se rodi v družino, kateri se nikoli ne more popolnoma odreči. Kako se s tem soočati, je odvisno od posameznika. Hovenova, ki živi v Hamburgu, je študirala pri Anke Feuchtenberger in je aktivna kot svobodna ilustratorka. Njeni stripi izhajajo redno v revijah, kakršna je Strapazin, ali v antologijah, kakršna je Orang, v katere ožji krog spada tudi sama.
V Liebe schaut weg se mati Line Hoven brez privolitve njenih staršev odloči za študij v Nemčiji, kjer kot ameriška študentka na izmenjavi spozna Lininega očeta in se vanj zaljubi, povrhu pa se mora še soočiti s preteklostjo njegove družine. Strip Liebe schaut weg je izšel leta 2007 pri založbi Reprodukt.
Hovenova pa ni ustvarila zgolj tega stripa, temveč je septembra 2008 v časopisu Le Monde Diplomatique izdala tudi strip The Kiss of the Bee. Za nastanek tega časopisnega stripa je bil osnova nastop skupine Kiss v majhnem naselju Cadillac v Michiganu leta 1975, ko so se vsi oboževalci naličili in oblekli v čast njihovim idolom. Nek mladoletni oboževalec se kljub materini prepovedi želi odpraviti na koncert. Ker pa nikakor ne želi na skrivaj zapustiti hiše, se odloči, da se bo soočil z materjo. Ko jo najde na vrtu, vso popikano od čebel, pokliče zdravnika, s čimer ji reši življenje, saj je alergična na čebelje pike. Če bi se fant na skrivaj odpravil iz hiše in šel na koncert, bi podlegla čebeljim pikom.
Line Hoven je ustvarila tudi druge stripe, ki si jih prav tako lahko ogledate na razstavi. Med njimi sta tudi stripa Forever Yours, ki je izšel v antologiji Orang št. 8 pri založbi Kiki Post, in Geschichten aus der Wörterbuch, ki je njen še neobjavljen projekt. Na razstavi pa si lahko ogledate tudi nekaj njenih drugih del, ki ne spadajo na samo področje stripa, med njimi tudi iz črnega kartona izpraskani sliki E wie Evelin in M wie Michael.
Christina Plaka
Christina Plaka je svoje prve manga zgodbe objavila v reviji Daisuki (ki je z letošnjim junijem prenehala izhajati zaradi vedno nižjega števila bralcev), preden je dobila priložnost, da koncipira lastno stripovsko serijo. V Prussian Blue pripoveduje o vrhuncih in padcih mladinske glasbene skupine, ki jo sestavljajo šolarji, na njihovi poti do pogodbe za prvo ploščo. Ker je vmes prišlo do spremembe založnika, saj je Christina z založbe Carlsen presedlala na TokyPop, je prišlo tudi do spremembe naslova mange, zato nadaljnji zvezki izhajajo sedaj pod naslovom Yonen Buzz.
V mangi spremljamo glasbenike, ki jim je ime Jun, Sayuri, Keigo in Atsushi, kako se prebijajo skozi študijska leta in skozi samo življenje z različnimi deli. Želja po uspehu glasbene skupine tako trči skupaj z osebnimi, niti malo glamuroznimi problemi in skrbmi glede denarja ter prihodnosti, prav tako pa tudi s težavami posameznih članov skupine v medčloveških odnosih. Plaki tako uspe z izbrano karakterizacijo in postavitvijo likov prikazati konflikte mladostnikov pri iskanju njihove identitete. Pri vsem tem pa igra pop kultura bistveno vlogo, predvsem moda in glasba. Za mango Yonen Buzz je Christina Plaka ustvarila številne skice in študije na samem kraju dogajanja, da bi ustvarila kar se da pristno atmosfero t. i. undrground kulture rockerskih skupin.
Ta risarka in avtorica se vedno bolj oddaljuje od stila dekliške mange oz t. i. shoujo mange, kljub temu, da še vedno pripoveduje vsakodnevne zgodbe o odraščanju, ki obravnavajo iskanje samega sebe in uvrščanje v družbo, prav tako pa tudi čustveno in spolno zmedenost. V Herrscher aller Welten želi Plakin mojstrski tat Cobin Cray postati vladar vsega sveta, vendar pa naleti na neizprosnega nasprotnika, ki se imenuje Red X. S to mango, ki šteje samo en zvezek, se je prvič odpravila v vode deške mange oz. t. i. shounen mange. Plaka predstavlja novo generacijo nemških risark in risarjev stripov. Odraščala je z ameriškimi stripi o superherojih, ko pa je prvič prišla v stik z mango, jo je to spodbudilo, da se poleg branja tudi aktvno vključi v ustvarjanje stripov.
S tem pa smo že spet skoraj pri koncu še enega dela v seriji člankov o razstavi Comics, manga & Co. V dosedanjih štirih delih smo vam malce podrobneje predstavili dogajanje na nemški sceni stripov in vam podrobneje predstavili nekaj ključnih avtorjev in avtoric, ki so vsekakor imeli velik vpliv na razvoj stripa v Nemčiji, poleg tega pa so bili tudi podvrženi vplivom stripov z različnih koncev sveta. S podrobnejšo predstavitvijo Line Hoven in Christine Plake, slednje predvsem zato, ker je na njo še posebej velik vpliv imela manga, smo tako prišli že skoraj do konca te serije člankov, tako da sledi še samo en del.
V naslednjem in hkrati zadnjem delu bomo tako podali le nekaj zaključnih besed, saj smo v teh štirih deli že skoraj vse povedali, kar je bilo treba povedati. V zadnjem delu si boste lahko tudi pogledali posnetek s same otvoritve razstave, prav tako pa tudi nekaj fotografij. Za konec pa vam bomo še ponudili majhen posladek, saj vam bomo ponudili tudi kratek vpogled v strip Kvaribor, ki smo ga prejeli na razstavi.
Naj vas tudi tokrat torej opozorimo, da si je razstavo možno ogledati le še do konca tega meseca, in sicer dnevno od 10. do 20. ure, tako da če si razstavo želite ogledati, ne odlašajte predolgo, saj boste potem mogoče že prepozni. Vstop pa je tako ali tako prost.
V mangi spremljamo glasbenike, ki jim je ime Jun, Sayuri, Keigo in Atsushi, kako se prebijajo skozi študijska leta in skozi samo življenje z različnimi deli. Želja po uspehu glasbene skupine tako trči skupaj z osebnimi, niti malo glamuroznimi problemi in skrbmi glede denarja ter prihodnosti, prav tako pa tudi s težavami posameznih članov skupine v medčloveških odnosih. Plaki tako uspe z izbrano karakterizacijo in postavitvijo likov prikazati konflikte mladostnikov pri iskanju njihove identitete. Pri vsem tem pa igra pop kultura bistveno vlogo, predvsem moda in glasba. Za mango Yonen Buzz je Christina Plaka ustvarila številne skice in študije na samem kraju dogajanja, da bi ustvarila kar se da pristno atmosfero t. i. undrground kulture rockerskih skupin.
Naslovnica revije Daisuki 2/2009: Herrscher aller Welten |
Yonen Buzz a. k. a. Prussian Blue |
Herrscher aller Welten |
Ta risarka in avtorica se vedno bolj oddaljuje od stila dekliške mange oz t. i. shoujo mange, kljub temu, da še vedno pripoveduje vsakodnevne zgodbe o odraščanju, ki obravnavajo iskanje samega sebe in uvrščanje v družbo, prav tako pa tudi čustveno in spolno zmedenost. V Herrscher aller Welten želi Plakin mojstrski tat Cobin Cray postati vladar vsega sveta, vendar pa naleti na neizprosnega nasprotnika, ki se imenuje Red X. S to mango, ki šteje samo en zvezek, se je prvič odpravila v vode deške mange oz. t. i. shounen mange. Plaka predstavlja novo generacijo nemških risark in risarjev stripov. Odraščala je z ameriškimi stripi o superherojih, ko pa je prvič prišla v stik z mango, jo je to spodbudilo, da se poleg branja tudi aktvno vključi v ustvarjanje stripov.
S tem pa smo že spet skoraj pri koncu še enega dela v seriji člankov o razstavi Comics, manga & Co. V dosedanjih štirih delih smo vam malce podrobneje predstavili dogajanje na nemški sceni stripov in vam podrobneje predstavili nekaj ključnih avtorjev in avtoric, ki so vsekakor imeli velik vpliv na razvoj stripa v Nemčiji, poleg tega pa so bili tudi podvrženi vplivom stripov z različnih koncev sveta. S podrobnejšo predstavitvijo Line Hoven in Christine Plake, slednje predvsem zato, ker je na njo še posebej velik vpliv imela manga, smo tako prišli že skoraj do konca te serije člankov, tako da sledi še samo en del.
V naslednjem in hkrati zadnjem delu bomo tako podali le nekaj zaključnih besed, saj smo v teh štirih deli že skoraj vse povedali, kar je bilo treba povedati. V zadnjem delu si boste lahko tudi pogledali posnetek s same otvoritve razstave, prav tako pa tudi nekaj fotografij. Za konec pa vam bomo še ponudili majhen posladek, saj vam bomo ponudili tudi kratek vpogled v strip Kvaribor, ki smo ga prejeli na razstavi.
Naj vas tudi tokrat torej opozorimo, da si je razstavo možno ogledati le še do konca tega meseca, in sicer dnevno od 10. do 20. ure, tako da če si razstavo želite ogledati, ne odlašajte predolgo, saj boste potem mogoče že prepozni. Vstop pa je tako ali tako prost.
SE NADALJUJE ...
Ni komentarjev:
Objavite komentar