Psycho-Pass je 22-delna znanstveno-fantastična animejska serija, ki prihaja iz studia Production I.G, katere režiser je Katsuyuki Motohiro, za katerega je to režijski prvenec. Animejska serija je kiberpunkovska kriminalka, ki sledi dvema osrednjima likoma, izkušenemu policistu izvrševalskega oddelka Shinyi Kogamiju in novinki nadzorniškega oddelka Akane Tsunemori. Naloga obeh je loviti ljudi, ki so prestopili mejo stabilnega duševnega stanja. A ko se pojavi Kogamijev sovražnik iz preteklosti, za katerega obstoj doslej ni obstajal noben dokaz, se Akane na vse pretege trudi, da bi svojega kolega obdržala na pravi strani zakona.
Znanstveno-fantastična akcijska kriminalka je neka mešanica klasičnih filmov noir in kiberpunkovskih del Philipa K. Dicka, zato ni nič kaj čudno, da občasno spominja na filme, kot so Iztrebljevalec (Blade Runner), Posebno poročilo (Minority Report) in L.A. zaupno (L.A. Confidential). Priznati je treba, da je anime zadnja leta boljši izdelek iz studia Production I.G, saj za razliko od velikih razočaranj, kot so Blood-C, Ghost in the Shell: Arise, Gargantia on the Verdurous Planet, ponuja veliko bolje dodelane like in zgodbo, čeprav je zaključek nekoliko bolj medel in nedodelan. Zanimivo je tudi to, da je za scenarij skrbel Gen Urobochi, kateri je imel preko tudi scenarij za obetavno zastavljeno, a obupno izvedeno prej omenjeno animejsko serijo Gargantia on the Verdrous Planet.
Dejstvo je, da sta osrednja lika dokaj solidno razvita, hkrati pa tudi vsi stranski liki. Povrhu vsega pa so ustvarjalci uspeli ustvariti karizmatičnega, a mazohističnega negativca, čigar cilj je porušiti svet, v kakršnem ljudje trenutno živijo. Premisa se zdi znana, saj je podoben princip uporabil Christopher Nolan v Vitezu teme (The Dark Knight). A za razliko od Jokerja v Nolanovem filmu je Shogo Makishima veliko bolj izobražen in nevaren nasprotnik, ki ne rabi nikakršnih trikov, saj je izvrsten manipulator.
Urobochi se je tako po animejski seriji Puella Magi Madoka Magica ponovno izkazal, saj je ustvaril nadpovprečno dober scenarij, ki ga je Katsuyuki Motohiro uspel uspešno adaptirati v animirani format, čeprav se mu je pri režiji občasno zatikalo. Sama tehnika animacije tudi ni nič posebnega, saj ne odstopa od ostalih izdelkov tega studija, ki so nastali v zadnjih letih, čeprav moram pohvaliti iznajdljivo in zanimivo animacijo najavnih in odjavnih špic. Tudi sistem Sybil, ki nadizra duševno stanje prebivalcev, je v določenih trenutkih malce nerodno predstavljen. A če sem odkrit, je animejska serija dovolj temačna in omogoča gledalcu napeto vzdušje, da se te napake dokaj hitro pozabijo. Production I.G. je s tem animejem napravil korak v pravo smer, zato upam, da ne bodo ponovno nazadovali.
OCENA: 8/10
Ni komentarjev:
Objavite komentar